Cinema-music

5.~ Tribute to Tango!

 
Το post σήμερα δεν είναι γραμμένο από εμένα , αλλά από την πρώτη μου συντάκτρια -κολλητή φίλη που μου το εμπιστεύτηκε και θέλησε να μοιραστεί μαζί σας τις γνώσεις της από τον αγαπημένο της χορό, το τάγκο.
Ας καλωσορίσουμε μαζί μας την μηχανολόγο-χορεύτρια , Χριστίνα Αναγ. που ανά τακτά χρονικά διαστήματα(ελπίζω) θα μας ταξιδεύει σε δικά της αγαπημένα μονοπάτια.

 
Tango
 
Το tango είναι ένα είδος μουσικής και χορού αργεντίνικης προέλευσης.
Τα πρώτα τάγκο παιζόντουσαν από μετανάστες στο Μπουένος Άιρες και το Μοντεβιδέο. 
 
Aς πάρουμε μια γεύση
 
 
  • Μέχρι τέλος του 19ου αιώνα
 το τάγκο ήταν ευρέως διαδεδομένο 
 στις λαϊκές γειτονιές του Μπουένος Άϊρες 
αλλά αντιμετωπιζόταν εχθρικά από την αστική τάξη, 
στα προκατειλημμένα μάτια της οποίας φάνταζε σαν συνδεδεμένο με τον υπόκοσμο και τους οίκους ανοχής, σύνδεση που κάνουν συχνά διάφορες αναφορές στην ιστορία του τάγκο, που στην πραγματικότητα όμως απλώς αντανακλούν την αρχική προκατάληψη εναντίον του.
 
 
  • Ο τρόπος που χορευόταν 

τότε το τάγκο χαρακτηρίζεται από το λύγισμα των γονάτωντην κλίση του σώματος προς τα μπρόςτην αμοιβαία στήριξη του ζευγαριου, και την επαφή στην κοιλιά. 

Αυτό το στυλ είχε έντονα Αφρικανικά στοιχεία αλλά με την πάροδο του χρόνου υποχώρησε και έδωσε την θέση του σε ένα στυλ με περισσότερη μεγαλοπρέπεια
 
 
 
  • Η  αναγνώριση (1910)
το τάγκο άρχισε να χορεύεται έξω από την Αργεντινή,
 ως ένας καινούριος χορός της μόδας, 
από τις αστικές τάξεις, ακόμη και από την αριστοκρατία,
 πρώτα στο Παρίσι και μετά στην υπόλοιπη Ευρώπη και στην Βόρεια Αμερική.
 Την ίδια περίοδο αρχίζει να γίνεται αποδεκτό από τις αντίστοιχες τάξεις στην Αργεντινή.
 
 
  • Η «Χρυσή Εποχή» -(1935-1955)
 η οποία συνέπεσε περίπου με την εποχή των μεγάλων ορχηστρών τζαζ στις Η.Π.Α.
  • Το τάγκο σήμερα
 χορεύεται από ζευγάρια αγκαλιασμένα κοντά, και μολονότι η αγκαλιά μπορεί κάποτε να χαλαρώνει για να εκτελεστούν κινήσεις που το απαιτούν, κατά κανόνα δεν σπάει.
 Είναι έντονα αυτοσχεδιαστικό με σαφώς διακριτούς ρόλους για τον καβαλλιέρο και την ντάμα, 
όπου ο καβαλλιέρος με την κίνησή του του του προτείνει κινήσεις στην ντάμα στις οποίες τελικά προσαρμόζεται ο ίδιος.
 Δεν έχει τυποποιημένα βήματα και φιγούρες αλλά μάλλον ένα κινησιολογικό λεξιλόγιο και ένα αντίστοιχο συντακτικό που επιτρέπει τον αυτοσχεδιαστικό σχηματισμό χορευτικών φράσεων σχεδόν απεριόριστης ποικιλίας ανάλογα με την μουσική, την διάθεση του ζευγαριού και τον διαθέσιμο χώρο στην πίστα.
 
 
 
 
 
 
Arrivederla Xriana!

 
 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s