Photography / Top Photographers

20.~ Top photographer No2: Henri Cartier Bresson.

Σημερα θα ασχοληθούμε με έναν ακόμη πολύ μεγάλο φωτογράφο.
Σίγουρα ,πιο αυστηρός απο τον  φίλο του Ντουανό, 
έχει φανατικούς πολέμιους και εξίσου φανατικούς οπαδούς.
Σαφέστατα , αποτελεί έναν δύσκολο στην κατανόηση φωτογράφο που λίγοι μπορούν να αποκρυπτογραφήσουν  αμέσως.
Σας παρουσιάζω έναν απο τους ογκόλιθους της φωτογραφίας.

Ανρί Καρτιέ Μπρεσόν.

«Ο Τολστόι της φωτογραφίας»


 
«Υπάρχει μια στιγμή όπου το μάτι , το μυαλό και η καρδιά βρίσκονται σε μιαν ευθεία. Κι αυτή είναι η στιγμή που θα μας δώσει μια φωτογραφία που θα μετρήσει για την υπόλοιπη ζωή μας»
Ενα γαλικό τραγουδάκι για ευνόητους λόγους !

 
 
 
 
ΛΕΞΕΙΣ 
Δύσκολος και γοητευτικός,o γεννήτορας του φωτορεπορτάζ, κράμα παρορμητισμού και στωικότητας,Ευειδής και αεικίνητος, ο αινιγματικός και συνεσταλμένος, στα όρια της εκκεντρικότητας.
ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ
  • «Η φωτογραφία είναι άπαξ δια παντός»
  • Για τους νέους φωτογράφους: «Να φυλάγονται από την εννοιολογία κι από τις υπερβολές της τεχνολογίας»
  • «Για μένα η φωτογραφική μηχανή είναι σαν σημειωματάριο, ένα εργαλείο διαίσθησης και αυθορμητισμού, ο άρχων της στιγμής, που σε όρους απεικόνισης διερωτάται και αποφασίζει αυτοστιγμεί»
  •  «Η διαδικασία απαιτεί αυτοσυγκέντρωση, πνευματική πειθαρχία, ευαισθησία και αίσθηση γεωμετρίας».
ΓΕΝΙΚΑ
  •  Ένας από τους σημαντικότερους φωτογράφους του 20ού αιώνα και ειδικότερα ένας από τους «πατέρες» της φωτοδημοσιογραφίας.
  • Το έργο του έχει κερδίσει καθολική αναγνώριση σε παγκόσμιο επίπεδο , αν και είναι ιδιαιτέρως δυσνόητο.
  • βρισκόταν πάντα στο σωστό μέρος τη σωστή στιγμή.
  • κατέγραψε με τον φακό του τις «αποφασιστικές στιγμές» του 20ού αιώνα
  • Φωτογράφιζε για να αναγνωρίζει την τάξη και την ισορροπία που βρίσκονται γύρω μας.
  • Φωτογράφιζε ,προτού οι τηλεοπτικοί δέκτες και το Διαδίκτυο μας ταξιδέψουν από τον καναπέ μας, ο μέσος άνθρωπος ανακάλυπτε τον θαυμαστό κόσμο που μας  περιβάλλει μέσα από τις σελίδες κοσμοπολίτικων φωτοαναγνώσεων 
ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ
  • Είναι από τις φωτογραφίες που δεν μπορείς να τα καταλάβεις με την πρώτη ματιά.
  • Χρησιμοποιούσε πάντα normal φακό,γιατί δεν ήθελε να επέμβει δυναμικά στην οπτική καταγραφή του κόσμου.
  • ήξερε ενστικτωδώς πότε ακριβώς να πατήσει το κουμπί της μικροσκοπικής του Leica, χαρίζοντας στην αιωνιότητα αμέτρητα στιγμιότυπα εφήμερης ποίησης με πρωταγωνιστή το ανώνυμο πλήθος
  • και αξέχαστα «ψυχαναλυτικά» πορτρέτα μεγάλων προσωπικοτήτων , πάντα σε ασπρόμαυρο 36άρι φιλμ και πάντα χωρίς καταφυγή σε κροπαρίσματα, εφέ, ρετούς και φλας
 
 
 
ΛΙΓΟ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ
  • Ο H. Cartier-Bresson γεννημένος το  1908  κοντά στο Παρίσι.
  • Με  πατέρα  μεγαλο-βιομήχανο είχε οικονομική άνεση  μιας και ανηκέ σε μια εκατό πλουσιότερες οικογένειες  της Γαλλίας, ο,τι έκανε δεν το έκανε από βιοπορισμό.
  • διάβαζε ακατάπαυστα: Ντοστογέφσκι, Ρεμπό, Νίτσε, Μαλαρμέ, Μαρξ, Ενγκελς, Χέγκελ, Προυστ και Τζόις.
  • Σπούδασε ζωγραφική την δεκαετία του 1920 και ασχολήθηκε με τη φωτογραφία την δεκαετία του 1930
  •  Στα 22 ξεκίνησε μια ετήσια φωτογραφική εξόρμηση στην Ακτή Ελεφαντοστού.
  •  Χτυπημένος από βαριάς μορφής ελονοσία, έστειλε στο Παρίσι επιστολή με ακριβείς οδηγίες για την κηδεία του – ταφή στη Νορμανδία υπό τους ήχους του Ντεμπυσί. Τελικά δεν χρειάστηκαν.
  • Στα 24 γνώρισε τον έρωτα της ζωής του, με τη μορφή μιας μικροσκοπικής Leica 35’’, η οποία έμελλε να γίνει προέκταση του χεριού του
  • άρχισε να περιπλανιέται στους δρόμους, πολλές φορές περπατώντας με τα πόδια αποστάσεις 30-40 χλμ., αναζητώντας θέματα
  • Παράλληλα, κάνει τα φωτογραφικά πορτραίτα διαφόρων καλλιτεχνών.
  • Το 1946  πάει στις Η.Π.Α πραγματοποιώντας έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης
  • Το 1947 υπήρξε συνιδρυτής , στο διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο Magnum
  • Πέθανε στο σπίτι του στο Παρίσι σε ηλικία 96 ετών.
  • Ο ίδιος ήταν γεμάτος παραξενιές. Ένιωθε άβολα με τη δημοσιότητα και τις διακρίσεις, δεν θεωρούσε τις φωτογραφίες του έργα τέχνης, απέφευγε τα αεροπλάνα και απεχθανόταν να τον φωτογραφίζουν – εξ ου και τα ελάχιστα πορτρέτα του που έχουν δει το φως της δημοσιότητας.
  • Μεγάλη η αδιαφορία του και για το τελικό αποτέλεσμα της δουλειάς του, δεν έκανε καν τον κόπο να εμφανίσει ο ίδιος τα φιλμ του: «Μόλις τραβηχτεί το καρέ δεν με νοιάζει καθόλου τι γίνεται μετά. Στο κάτω κάτω οι κυνηγοί δεν είναι μάγειρες».
Οι ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ του!
 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ :
Η διασημότερη ίσως φωτογραφία του.
Ονομάζεται «Πίσω από τον σταθμό του Saint-Lazare» Παρίσι -1932
 Δυο αντικρουόμενα επίπεδα ερμηνείας της φωτογραφίας. Από τη μια νοιώθεις την ένταση που θα προκληθεί ένα δευτερόλεπτο αργότερα και από την άλλη  τη γαλήνη της ακινησίας της εικόνας.
Με  μια λεπτομέρεια : Τη χορευτική φιγούρα στην αφίσα που μιμείται τέλεια την κίνηση του κυρίου που ίπταται.
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ :Ισχυρίζεται πως ο ποδηλάτης πέρασε τυχαία την ώρα που έκανε το κλικ.
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ:
H «φορμα», έχουμε δυο ανθρώπους και πολύ χορτάρι, αλλά  κανένα από τα στοιχεία της φωτογραφίας δεν επισκιάζει το άλλο. αυτό λέγεται  δύναμη της «φόρμας» Είναι ζυγισμένη ώστε να μην περισσεύει τίποτα ,ούτε να λείπει. Ισορροπία!
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ:
Πουλάνε τον εαυτό τους, βγαίνουν στη βιτρίνα,δυο κύριες να ξεχειλίζουν
έχουμε δυο κάδρα στο κάδρο, βλέμματα δίχως έκπληξη.

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ : 

Οι παρακάτω φωτογραφίες ,είναι εντελώς διαφορετικές αλλά έχουν κάτι κοινό.
Εκπέμπουν μια ένταση που μας κάνει να ενδιαφερθούμε για αυτές.
Προβληματίζουν το θεατή. συγκινείται από κάτι απροσδιόριστο.
 
 

 

 Single people
 

 

 

 
Children
 
Love
people
Συνοψίζοντας ,6 πράγματα που μπορεί να σου διδάξει ο μεγάλος αυτός φωτογράφος για την φωτογραφία δρόμου:
1.συγκεντρώσου στην γεωμετρία
2.να έχεις υπομονή
3.να ταξιδεύεις
4.να είσαι διακριτικός
5.δες τον κόσμο σαν να είσαι φωτογράφος.
6.μην κροπάρεις τις φωτογραφίες σου
ΒΟΟΚ :Henri Cartier-Bresson : The Decisive Moment – 
ένα βιβλίο που θα πρέπει να διαβαστεί από όλους τους ενδιαφερόμενους για τη φωτογραφία δρόμου και τις ρίζες της.

~~~

Eλπίζω να σας άρεσε!
χχ Χ-tina!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s