General posts / Photography

24.~ General principles of photography!

ΒΑΣΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ


Oι στοιχειώδεις γνώσεις με τις οποίες μπορούν να αποφευχθούν τα σοβαρά λάθη που γίνονται συνήθως από άγνοια. 


 Music!

 

1.ΧΡΟΝΟΣ ΕΚΘΕΣΗΣ

 

ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ 

  • Αφορά την Φωτεινότητα της εικόνας.
  • Η επιφάνεια του φιλμ  καλύπτεται από μια φωτοευαίσθητη ουσία που αλλοιώνεται από  το φως και δίνει την φωτογραφία.
  • Η αλλοίωση  εξαρτάται από την ποσότητα του φωτός που πέφτει επάνω της. 
  • Η ποσότητα φωτός,  είναι ανάλογη του χρόνου έκθεσης και της διαμέτρου του διαφράγματος του φακού. 

ΣΤΗ ΠΡΑΞΗ

  • Δύο παραμέτροι επηρεάζουν την έκθεση: α)η ταχύτητα (δηλαδή πόσο γρήγορα θα ανοίξει και θα κλείσει το διάφραγμα) και β) η διάμετρος του διαφράγματος
  • Δίνω  συγκεκριμένη ποσότητα φωτός στο φιλμ, διαλέγοντας ζεύγη τιμών ταχύτητας και διαμέτρου διαφράγματος
  • Ποσότητες φωτός:  κανονική ,κανονική και η έκθεση του φιλμ. Μεγαλύτερη προκαλεί υπερέκθεση (ξεθωριασμένη) και μικρότερη  προκαλεί υποέκθεση, (σκοτεινή). 

Α) ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ

  • Μεγάλο   f  –>   Μικρό διάφραγμα –>λίγο φως
  • Το διάφραγμα μετριέται σε μονάδες «f» π.χ f/1,f/2, f/8,  κ.ο.κ.
  • Κάθε f αντιστοιχεί σε διπλασιασμό της ποσότητας του φωτός που περνά από τον φακό, από το προηγούμενό του.  

Β)TAXYTHTA

  • Μεγάλη ταχύτητα = μικρό χρόνο ανοιχτό διάφραγμα–>  λιγότερο φως
  • Η μεγαλύτερη ταχύτητα είναι 1/2.000″ ενώ για η μικρότερη δεν υπάρχει όριο συνήθως 30» , αλλά μπορούμε και  να κρατήσουμε ανοιχτό το διάφραγμα για όσο μεγάλο χρόνο θέλουμε.
  • Ταχύτητα=διάρκεια έκθεσης  
  • Για κάθε κατάσταση φωτισμού υπάρχουν κάποιοι συνδυασμοί διαφράγματος και  ταχύτητας.
  • Παράδειγμα,  φωτογραφίζουμε ένα όχημα σε κίνηση, θέλω μεγάλη ταχύτητα αλλιώς  θα εμφανιστεί «κουνημένο». 
  • Αν, θέλουμε να εστιάσουμε, σ’ ένα πρόσωπο, πρέπει να χρησιμοποιήσουμε μεγάλο διάφραγμα (δηλ. «f»), και μεγάλη ταχύτητα. Έτσι κάνουμε το φόντο θολό, προϋποθέτει ότι το θέμα μας έχει κάποια απόσταση από το φόντο.

2. ΕΣΤΙΑΣΗ

  • «βάθος πεδίου» = η  απόσταση, εμπρός και πίσω από το θέμα μας
  •  Εαν είναι σωστά εστιασμένα τα αντικείμενα στη φωτογραφία μας. 
  • Οι φακοί των φωτογραφικών μηχανών έχουν ένα «δαχτυλίδι»  που επιτρέπει τη χειροκίνητη εστίαση από τον φωτογράφο.
  • Φωτογραφία τοπίου,θέλουμε να έχουμε καλά εστιασμένη όλη την περιοχή που εμφανίζεται στο κάδρο ,στην φωτογραφία πορτρέτου μόνο το πρόσωπο .  

Δύο είναι τα σημαντικά σημεία σε σχέση με την εστίαση: 

 

α) Μικρό βάθους πεδίου.

  • «Ανοίγω» το φακό ,μεγάλο διάφραγμα –> μικρός αριθμός f–> μικρό βάθος πεδίου. 
  •  Συγκεντρώση της προσοχής της φωτογραφίας σε ένα κεντρικό θέμα, χωρίς να αποσπάται η προσοχή του στο φόντο –> φωτογραφία πορτραίτου. 
  • Ο τηλεσκοπικός φακός ελαττώνει το βάθος πεδίου και και χρησιμοποιούνται στη φωτογραφία πορτραίτου.

β) Μεγάλο βάθος πεδίου.

  •  «Κλείνω» το φακό ,μικρό διάφραγμα –>μεγάλο αριθμός f (f22)–> μεγάλο βάθος πεδίου.
  •  Φωτογραφία τοπίου έχει νεταρισμένα όλα τα σημεία της εικόνας. 
  • Η χρήση τρίποδα για μικρό διάφραγμα,για να περιορίσουμε το  κουνήμα , μιας και το κράτημα με το χέρι δεν είναι σίγουρο στις μικρές ταχύτητες.
  • Δεν αρκεί η χρήση μικρού διαφράγματος πρέπει να βρούμε και ένα σημείο θα εστιάσουμε, λέγεται «Υπερεστιακό Σημείο»  και είναι το πλησιέστερο σημείο που εμφανίζεται νεταρισμένο όταν ο φακός είναι εστιασμένος στο άπειρο.

Τα είδη των φωτογραφικών μηχανών είναι


α) Απλές μηχανές «Compact«(Διοπτικές): Είναι οι μικρές αυτόματες μηχανές που απευθύνονται στους αρχάριους ερασιτέχνες
β) Μονοοπτικές (SLR ): Αυτές είναι οι μηχανές που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι προχωρημένοι ερασιτέχνες αλλά και επαγγελματίες. 

 

Αυτάααα!

Christinara!

Σχολιάστε